30 روش افزایش بازدید سایت و وبلاگ

افزایش بازدید وبلاگ و وبسایت بخش جدانشدنی نگرانی مدیران وبسایت ها می باشد. در اینجا به شما برخی از روش های افزایش بازدید را آموزش دهیم. تمامی روش های ارائه شده براساس تجربیات کارشناسان و مقالات انگلیسی می باشد.

افزایش بازدید دارای روش های گوناگونی است، روش هایی که بعضی از آنها به Black Hat معروف هستند و بعضی روش های با تاثیر طولانی مدت به روش های White Hat مشهور هستند. این روش ها از ابتدای ایجاد سایت ها و وبلاگ ها دچار تغییر شده اند. هر ساله براساس فاکتورهای گوناگونی همچون رفتار کاربران، علایق کاربران و تغییرات اجتماعی این روش ها دچار تغییرات بزرگ و کوچکی می شدند. از معروف ترین روش های افزایش بازدید که بین وبمسترها معروف و رایج بوده است می توان به تبادل لینک اشاره کرد. اما در اینجا به بررسی روش های نوین افزایش بازدید خواهیم پرداخت، روش هایی که با انجام دادن آنها شما می توانید بین 10 تا 20 درصد افزایش بازدید داشته باشید.

البته روش های ارائه شده نیاز به بررسی و صبر زیاد داشته و حداقل زمان مشاهده تغییرات بین یک هفته تا یک ماه خواهد بود. اما با انجام این کارها سایت خود را به خوبی بهینه سازی کرده اید و بازدید کننده های خود را راضی نگه می دارید.

  1. محتوای خلاقانه: از ابتدای شروع اپدیت جدید گوگل به نام گوگل پاندا (Google Panda) یک موضوع میان تمامی افراد صاحب نظر مشترک بوده است و آن هم محتوای وبسایت و وبلاگ می باشد. سعی کنید همیشه خالق محتوا باشید. در حال حاضر برنده کسی است که همیشه در فکر ایجاد یک محتوای خلاقانه است. زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود خیلی سریع به آخرین پست های شما نگاه می کند. 3 خط اول تمامی نوشته های شما مهم ترین نقش را در جذب بازدید کننده به عهده دارند. 3 خط اول به عنوان معرف مطلب شما هستند این خطوط می توانند به همان اندازه که برای شما مفید هستند مضر نیز باشند. سعی کنید مطلب خود را با توضیحاتی کوتاه اما جالب شروع کنید. از کنار این موضوع سرسری نگذرید و فراموش نکنید که افزایش بازدید بدون نگه داشتند بازدید کننده های قدیمی امکان پذیر نیست. نکات مهم: محتوای پست های شما باید بدون غلط املایی باشد محتوای پست ها باید گویا و کامل باشد و هر موضوعی که آغاز می شود تا جایی پیش برود که پاسخ های احتمالی کاربران را در بر بگیرد. زمان ارسال مطالب نیز خیلی مهم بوده و نقش اساسی در جذب کاربر دارد. مدیریت سایت HubSpot با بررسی بیش از 20.000 وبلاگ و وبسایت که در سیستم آنها ثبت نام کرده اند، اعلام کرده که بهترین زمان ارسال مطالب صبح بین ساعت 9 تا 11 می باشد. در این بازه زمانی شما می توانید بیشترین آمار بازدید کننده را به سایت خود جذب کنید.
  2. طراحی حرفه ای: طراحی حرفه ای و اصولی یکی از مهم ترین روش های جذب بازدید کننده می باشد. کاملا واضح است که ورود کاربر به سایت کافی نیست و ما باید محیطی را ایجاد کنیم که کاربر در سایت ما بماند و بعدا دوباره به سایت ما سر بزنید. حالت ایده ال برای هر مدیر ویسایت آن است که بازدید کننده سایت را به لیست علاقه مندی های خود اضافه کند. یکی از روش های رسیدن به این هدف داشتن طراحی اصولی و حرفه ای است. وقتی کاربری وارد سایتی می شود اولین نکته ای که نظر او را جلب می کند سمت راست صفحه است (البته این موضوع در سایت های انگلیسی زبان و یا سایت هایی که از چپ به راست می نویسند متفاوت است)، سپس آنها به Mouse خود نگاه می کنند که به چه سرعتی در سایت شما می تواند حرکت کند و آیا افکت های زیاد در سایت شما باعث کندی در حرکت می شود یا نه؟، برای اثبات این موضوع وارد اکانت خود در Google Analytics شده و در بخش On Page Optimization چک کنید که کدام بخش ها بیشترین کلیک را داشته اند. کاربران CSS3 را بسیار دوست دارند زیرا با بارگذاری مجدد صفحه لازم نیست مقدار زیادی حجم صرف لود شدن تصاویر اضافی بکنند اما کاربران به هیچ وجه سایت هایی که کاملا از CSS3 ساخته شده اند را دوست ندارند، زیرا بسیاری از افکت ها باعث اذیت شدن چشم کاربر می شوند.
  3. مردمی بودن: یکی اصول روانشناسی میگوید که اگر می خواهید مورد قبول جامعه واقع شوید باید سعی کنید از مردم باشید و طبق علایق آنها رفتار کنید این اصل در دنیای مجازی هم کاملا رعایت می شود. اگر می خواهید سایت شما افزایش بازدید پیدا کند سعی کنید از آن چه که مردم دوست دارند سخن بگویید.
  4. نگران این نباشید که چقدر بازدید کننده دارید. نگران این باشید که بازدید کننده های شما به چه میزان در سایت شما می مانند. تعداد بازدید کننده های شما در یک روز نشان دهنده این نمی باشد که شما موفق بوده اید یا خیر، بلکه میزان کاربرانی که به سایت شما برمی گردند نشان موفقیت و یا عدم موفقیت شما هستند.
  5. خبرنامه: یکی از اصول جذب بازدید کننده خبرنامه می باشد. شما با ایجاد خبرنامه و دریافت اطلاعات افراد و ارسال آخرین خبرها به ایمیل افراد آنها را به بازدید کننده ثابت خود تبدیل می کنید. در صورتی که شما اصول Email Marketing را رعایت کنید نرخ تبدیل شما بالا رفته و در جذب بازدید کننده موفق خواهید بود.
  6. از بلاگ استفاده کنید: کاربران بلاگ را دوست دارند همیشه اسم بلاگ حس متفاوتی در کاربران ایجاد می کند، زیرا تعریف بلاگ با سایت متفاوت می باشد و همه چیز در بلاگ کوتاه اما کامل ارائه می شود.
  7. تکلیف خودتان را با هدف سایتتان مشخص کنید: بسیار دیده می شوند سایت هایی که بدون هدف آغاز به کار می کنند. اگر شما از این دسته سایت ها دارید هیچ وقت دیر نیست، سعی کنید هر چه زودتر هدف خود را مشخص کنید. پس از انتخاب هدف، شما باید کلمات مهم خود را مشخص کنید و براساس همین کلمات شروع به نوشتن مقالات کنید و همیشه به یاد داشته باشید که کاربران بر اساس کلمات مهم شما سایت شما را می شناسند، و هر سایتی در ذهن هر کاربری به چند کلمه کوتاه خلاصه می شود. اگر شما بتوانید این کلمات را خودتان در ذهن کاربر جا بیاندازید به یک هدف بزرگ رسیده اید.خیلی سخت هست که شما بتوانید ذهن و نوع تفکر یک انسان را تغییر بدهید، اما اگر شما بتوانید در برخوردهای اول یک تصور خاص و متفاوت در ذهن کاربر ایجاد کنید بازدید کننده ثابت خود را ایجاد کرده اید.
  8. به مطالب تصاویر گرافیکی و جدول اضافه کنید: استفاده از تصاویر و آمار بسیار مفید می باشد. اولین و مهم ترین فایده آن این می باشد که تصاویر و آمار به مطالب شما اعتبار می بخشد. شاید تعداد بسیار زیادی مانند مطلب شما موجود باشد اما اگر از تصاویر استفاده کنید به بازدید کننده ها نشان می دهید که متفاوت هستید. همچنین با استفاده از تصاویر شما می توانید از آنها نیز ورودی به دست بیاورید. Bing Images و Google Images مهم ترین منابع جستجوی رایج در میان کاربران اینترنتی هستند. به دست آوردن بازدید از این دو منبع بسیار مهم می باشد، زیرا تنها سایت هایی بازدید کننده خواهند گرفت که به اصل بهینه سازی تصاویر دقت کنند. اگر شما سایتی دارید که فقط می خواهید در آن تصویر قرار دهید، استفاده از Flicker را فراموش نکنید. از دیدگاهی دیگر بازدید کننده ها زیاد علاقه ندارند که مطالب طولانی و بدون تصویر را بخوانند و دوست دارند کل مطلب را به صورت تصویر ببینند تا بهتر متوجه شوند.
  9. به آمار سایتتان دقت کنید: نقش آمار و تحلیل آن در سئو بسیار مهم است. درست و دقیق متوجه شدن آمار می تواند برای شما بسیار مفید باشد، زیرا هر بخش مثبتی در آمار و نتایج به یک دلیل منطقی ارجاع داده می شود و شما می توانید با بررسی و سعی در تقویت آن بخش مثبت باعث پیشرفت سایت خود بشوید.
  10. ارجاع بدهید: وب برای این ساخته نشده است که فقط دارای متن و تصویر باشد. وب ساخته شده است که لینک باشد. کاربران وقتی پست های شما را می خوانند بیشتر از هر چیز منبع می خواهند آنها بیشتر مطالبی را مورد قبول می دانند که به منابع معتبر ارجاع داده شوند. مهم نیست که ارجاع شما به یک پست داخلی باشد و یا خارجی، مهم این است که بازدید کننده توسط شما به بخش های دیگر منتقل شود. شما باید سعی کنید بازدید کننده را به دنبال موضوع خود بکشانید بهترین کار هم ارجاع دادن ها می باشد که بازدید کننده بیشتر بخواهد. بیشتر خواستن بازدید کننده باعث می شود به سایت شما دوباره سر بزند و یا به سایت های دیگر برود.
هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده، شما می توانید اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این مطلب بیان می نمائید.

لطفا دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان بفرمائید:
نام و نام خانوادگی
نام و نام خانوادگی وارد نشده است.
پست الکترونیکی
آدرس ایمیل وارد نشده است. (yourname@example.com) آدرس ایمیل وارد شده معتبر نمی باشد. (yourname@example.com)
دیدگاه
 دیدگاهتان وارد نشده است.